Na wederom een heerlijk ontbijt en een gezellig praatje met Robert, spullen ingepakt en op naar Forks (de regenachtigste stad van Amerika) en erg bekend dankzij de films en boeken van Stephany Meyer over vampieren. We namen de veerboot naar Bainbridge en hoefden toen nog maar zo'n 2 uurtjes te rijden. Deze vakantie zou meer ontspannen worden en tot nu toe klopt dat wel. Van een website had ik een bijzonder adresje gevonden waar je een trollenkasteel kon bekijken. Daar zijn we naar toe gereden, ergens in de middle of nowhere, en dat was echt heel grappig om te zien. Een paars kasteel met drakenhekken, houtsnijwerk trollen en andere bijzonderheden. Koffie gedronken in een prachtig cafeetje langs de weg, met kolibri's, watervalletjes en schommelbanken. Nog even in Port Angeles rondgekeken, enorme zeeschepen en je kon van daaraf Canada zien liggen. Vervolgens een hike gemaakt naar Merymere Falls, door het bos en toen inderdaad een mooie waterval en toen op naar Forks. Naast de regen staat Forks ook bekend om de mist. Dit is een mooi gezicht, je ziet boven de bergtoppen mistflarden hangen en op een gegeven moment zie je helemaal geen bergen meer. Forks is vrij klein en nogal armoedig. We hadden een cabin met 2 slaapkamers, dus geen slaapbank dit keer voor Merle. In het restaurant bij de cabins wat gegeten en een heerlijke milshake op, wat puzzels gemaakt en op naar bed (en dat al om 22.00 uur).
's Ochtends vroeg op (toch handig dat tijdsverschil
), Robert serveerde een heerlijk ontbijt en toen op naar het centrum. Seattle heeft veel steile heuvels dus het rijden was een aparte ervaring. Rondgelopen op Pike Place Market bekend om het bekende vissen gooien. Bij viskramen gooien ze de vis bij elke bestelling naar elkaar en de verkopers maken hier een heel spektakel van. Het was prachtig weer, zon en een graad of 23. Allerlei winkeltjes bekeken en toen tijd voor een cultureel momentje: de public library, ontworpen door Rem Koolhaas. Een bijzonder gebouw met een prachtig uitzicht vanaf de 10e verdieping. Helaas ook veel werkzoekenden en daklozen die de bieb gebruiken als toevluchtsoord. Tja, de crisis is ook hier goed zichtbaar. Na deze culturele activiteit op naar het shoppen. Diverse winkels bekeken, e.e.a. ingeslagen en toen op naar het plaatsje Everett voor een toer in de Boeing fabriek. Onvoorstelbaar groot dit gebouw. Het bleek het grootste gebouw ter wereld te zijn (jaja, typisch Amerikaans natuurlijk) en we kregen een rondleiding door diverse hallen zodat we konden zien hoe de vliegtuigen in elkaar worden gezet. Veel technische details die ik hier niet zal herhalen, maar het was indrukwekkend en ook interessant om te zien hoe ze deze enorme vliegtuigen in elkaar knutselen. Na de rondleiding op naar de eerste outlet, een stukje verderop. Prachtige outlet om te zien, maar de prijzen vielen erg tegen. Niet zoveel gekocht dus. Daarna terug naar Roberts huis waar Robert, Cooper (hond) en Kowalski (kat) al op ons zaten te wachten. Roberts dochter kwam nog even langs om ons alsbezienswaardigheid te bekijken en dat was gezellig. Robert was erg onderhoudend en wist veel te vertellen over Amerika en de vele plaatsen waar hij had gewoond. Daarna het bed/slaapbank in. Merle had gezelschap van hond en kat dus die voelde zich niet alleen in de woonkamer.
De wekker stond op 03.15 uur, zucht. Na een snelle kop koffie, op naar Antwerpen. Quinten en Koen reden mee zodat zij de auto terug konden brengen. Reis ging vlot dus we waren ruim op tijd in Antwerpen. Van daaruit met de trein naar Amsterdam. Gelukkig geen van de beruchte NS vertragingen dus we waren ook op tijd op Schiphol. Maar toen, hele lange rijen voor het inchecken, voor de dropoff van de bagage dus het was nog wel even stressen of we het vliegtuig zouden halen. Ook dat lukte en toen 10.10 uur zitten, boekje lezen, puzzeltje, filmpje kijken. De vlucht verliep prima, geen turbulentie, nare landingen of wat dan ook. Na aankomst een enorme rij voor de douane en toen weer een lange rij om de koffers te controleren (?). Vervolgens op naar de car rental en daar een prachtige auto uitgezocht. Een Chrysler Town & Country voor de kenners onder ons. Werkelijk elk luxe snufje zit erop, automatisch openende schuifdeuren, lampjes, tv achterin, noem maar op. GJ stortte zich in het verkeer van Seattle en we kwamen redelijk snel aan bij het huis van Robert. We hadden via airbenb een adres waar we bij iemand thuis konden slapen. Heel apart, sleutel lag in de mailbox en wij betraden een vreemd huis met een overenthousiaste hond en een aarzelende kat. Koffers uitgepakt en toen kwam Robert, de eigenaar zelf. Het was een hartelijk welkom. Merle sliep op de slaapbank in de kamer en wij hadden een eigen slaapkamer. In de tuin een jacuzzi waar we helaas geen gebruik van hebben gemaakt. Een hapje gegeten in de mooie wijk waar Robert woont, nog even wat gekletst en toen bekaf het bed in.
Net nu het weer hier wat gaat opklaren, vertrekken wij! Ik dacht even dat ik herfstvakantie had in plaats van zomervakantie, maar gelukkig voor de thuisblijvers komt het mooie weer er hier ook aan. Zondagnacht vertrekken we naar Antwerpen, daar nemen we de trein en dan vliegen we vanaf Schiphol. Vreemde constructie maar het scheelde een hoop geld. Afgelopen week vond ik de ideale koffer (ja, je hebt een tassen en vakjes tik of niet) en die werdgelukkig net op tijd thuisbezorgd om ingepakt mee te kunnen. Hij is echt superhandig, je ritst hem in het midden open en dan heb je aan twee kanten de mogelijkheid om je spullen op te bergen. Aan een kant zitten zelfs drie vakken, ideaal! Niet meer alles door elkaar of diep wroeten om dat ene shirtje te vinden. Mochten ze nog iemand nodig hebben die reclame wil maken, dan meld ik me bij deze spontaan aan!
Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar weons bevinden en waar we zijngeweest! Meer informatie over ons en de reis die wegaan maken vind je in het profiel.
Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.
We zienje graag terug op onsreislog en we stellen het op prijs als jeaf en toe eens een berichtje achterlaat (geldt vooral voor jou, Q)!