on-the-road4.reismee.nl

Aptos

Fred vond dat we genoeg waren ingeburgerd om zelf het ontbijt te maken en bij elkaar te sprokkelen uit de vele kastjes dus dat hebben we gedaan. Eigenlijk wilden we niet weg, dus we hebben tot 14.00 uur in de schaduw zitten kletsen, koffers gewogen en koffie gedronken. Toen moesten we echt gaan. We kregen een lunch mee, een zalfje voor Merle en na dikke knuffels konden we vertrekken. Dit was echt een van de hoogtepunten van de reis. Prachtige omgeving en een bijzondere gastheer. Op weg naar Aptos kwamen we wat files tegen, dus de reis duurde iets langer dan gepland. Ook hier hadden we via airbenb geboekt, een cottage dit keer. Die bleek echt in niemandsland te liggen, de weg ernaar toe was een hele uitdaging. Nog meer bochten en een weg waar maar 1 auto over kon, maar die wel 2 richtingen opging. We troffen uiteindelijk een mooie cottage, met een zwembad voor de deur, een mooi zitje buiten en een fantastisch uitzicht. De eigenaresse hebben we maar even gezien, maar we kregen wel 2 toegangspassen voor het Monterey Bay aquarium. 's Avonds hebben we de maaltijd die Fred had meegegeven opgesmikkeld en naar de sterren gekeken.