on-the-road4.reismee.nl

Nog meer hacienda

Na een korte nachtrust, op tijd op om te ontbijten. Fred had het de avond ervoor gehad over een klein ontbijt, maar er stond van alles op ons te wachten. Vers fruit, toast, muffins, allerlei beleg. Heerlijk. De Hongaren ontbeten mee en vertrokken toen naar Los Angeles. Het blijft bijzonder om zoveel contact met onbekenden te hebben. Dit jonge stel reist twee weken door Amerika omdat hij voor zijn werk (hij werkt bij Prezi) naar Amerika moest. We hebben veel opgestoken over de toestand in Hongarije waar we eigenlijk niets vanaf wisten.
Wij bleven heerlijk buiten in de schaduw zitten kletsen met Fred, dieeen bijzonder levenblijkt te hebben. Hij is70 jaar, vroeger begonnen als helikopterpiloot,heeft in Vietnam gevochten, werd advocaat voor een grote televisiezender en is multimiljonair.Ongeveer 15 jaar geleden besloot hij zijn advocatenwerk op te geven en startte een ranch. Daar heeft hij 12 jaar een bloeiend boerenbedrijf gehad. Vervolgens verpachtte hij de ranch enging groenten verbouwen. De opbrengstschenkt hijaan devoedselbank. Echt een buitengewoon mens. In de middag besloten we om toch maar ietste gaan doen en we bezochten Columbia State Historic Park, een soort openluchtmuseum maar dan van het wilde westen. Het was erg warm deze dag (tegen de 40 graden) dus we bezochten het Park op ons dooieakkertje. Daarna weer terug naar de Hacienda waar Merle leerde rijden in een soort golfkarretje. Fred had ons uitgenodigd voor een Amerikaanse bbq dus 's avonds smulden we van kip, maïs en stokbrood met kruidenboter. Ook deze avond werd het weer erg laat, maar het was een onvergetelijke ervaring.