on-the-road4.reismee.nl

SF here we come!

's Ochtens op naar Santa Cruz om naar de boardwalk te gaan (pier bij het strand) waar de oudste houten achtbaan van Amerika staat. We waren er echter zo vroeg dat de attracties nog niet eens open waren. Toch maar een wandelingetje gemaakt en daarna op weg naar San Francisco. We moesten de auto om 13.00 uur inleveren, dus hadden we geen tijd om te wachten op de opening van de achtbaan. Bovendien waren er 2 timmerlieden enthousiast aan het timmeren aan de achtbaan en dat gaf Merle niet echt veel vertrouwen....
Helaas kwamen we in een enorme file terecht. Dat was op zich al erg, maar we hadden bijna geen benzine meer dus de stress sloeg aardig toe. Zo fijn al die elektrische poespas, het lampje van de benzine bleef maar knipperen en piepen. Airco uit, lampen uit, auto in de vrij de heuvels af laten rollen en ondertussen een lange, lange file. Bleek er een vrachtwagen tegen een elektriciteitsmast te zijn gereden. Goed, na 1,5 uur zenuwen, eindelijk een tankstation. Getankt en op naar het vliegveld van SF. Het bleek gelukkig geen probleem dat we de auto te laat inleverden. Auto uitgemest en bepakt en bezakt met de trein naar het centrum van SF. 's Avonds hadden we een tour naar Alcatraz en dat was erg de moeite waard. Je vaart er met een boot naartoe, krijgt dan een uitleg en vervolgens een audiotoer (zelfs in het Nederlands) en kunt in je eigen tempo Alcatraz bekijken. Dit was zeker de moeite waard. Zoals je het je voorstelt of kent van de films, zo ziet het er ook uit. Echt indrukwekkend. Daarna met de tram terug naar het hotel.