on-the-road4.reismee.nl

La Hacienda!

Na een standaardontbijt in het hotel splitste ons groepje zich: GJ hebben we bij de Home Depot (een megabouwmarkt) gedropt en Merle en ik gingen nog maar weer eens terug naar de Outlets want na een nachtje slapen bleek dat Merle toch nog wat dingetjes nodig had. We spraken af dat we GJ na 1,5 uur zouden oppikken. Wij als razende Rolands door de Outlet heen en 2 broeken, een blouse en een tas gescoord. Daarna op naar de bouwmarkt waar bleek dat GJ pas op de helft van de winkel was. Gelukkig was er voor Merle en mij ook genoeg te zien (die koelkasten! die bbq's, mega!) dus vermaakten we ons nog even.
Het idee was om in Sacramento naar het spoormuseum te gaan, maar gezien de tijd besloten we dit over te slaan. Op naar Sonora, een klein dorp in Gold Country (het gebied waar destijds veel goud is gevonden), via de Interstate (grote snelweg). Dat was wel weer even wennen, 6 baanswegen in plaats van narrow roads. Poeh, het verkeer zoefde links en rechts langs mij heen, maar het wende gelukkig redelijk snel. Al blijft het niet mijn hobby om in dit soort verkeer te rijden. We wilden onderweg wat goudzoekersdorpjes bekijken, maar het was zondag en in dit godvrezende deel van het land was alles dicht. We kwamen in de avond aan bij de Hacienda, ook een airbenb locatie. Echt ongelooflijk wat een huis!! We hadden de masterbedroom en een slaapkamer met badkamer voor Merle. Verder hadden we ook nog een keukentje (18 lades, 2 fornuizen en 56 kastjes) en 2 woonkamers plus bar tot onze beschikking. We werden hartelijk verwelkomd door Doris en Fred, eigenaars van deze weelde. Zijzelf wonen in een ander deel van het huis. De woonkamers leken wel museumkamers, vol met schilderijen, beelden en souvenirs van hun reizen. In de bar waren allerlei voorwerpen van de Donner party gegoten. De Donnerparty is een bekend, waargebeurd verhaal: een groep van 87 pioniers raakt onderweg ingesneeuwd, ziet geen andere overlevingsmogelijkheid dan kannibalisme en slechts 48 mensen overleven deze ramp).
Vooral Fred bleek een uitstekend gastheer, bier en wijn werden in rap tempo verstrekt. 's Avonds een pizza gehaald en nog lang buiten zitten kletsen met twee jonge Hongaren die ook een nachtje op de Hacienda verbleven.