on-the-road4.reismee.nl

Seafog

De dag begon met dichte mist. Zeemist, een bekend verschijnsel hier. Als eerste reden we door een tour tru tree oftewel een boom waar je met de auto doorheen kunt rijden. Ook iets om eens meegemaakt te hebben. Weer een stuk door de Redwoods gereden en een kleine wandeling gemaakt. Bij het uitstappen stonden er al borden met pas op voor beren, agressieve herten, mountainlions en besmette teken. Niet echt uitnodigend dus was de wandeling maar kort. Na weer de nodige bochten, gestopt bij een woodcarver die mooie kunstwerken uit het hout sneed. Iets leuks voor aan de wand gekocht en on the road maar weer. Na erg veel geslinger, klimmen en dalen, kwamen we bij de kust aan. De kust is hier prachtig maar wel koud. Steile kliffen, seastacks (rotspunten die uit zee steken) en gevarieerde stranden, prachtig om te zien. Het was wel weer koud hier, dus met een dik vest aan konden we van de scenic views genieten. 's Avonds bij Denny's gegeten ('s middags ook al, dus een echte Denny dag). Wederom een motel, ditmaal eentje waarbij je de auto in de garage naast je kamer zet. Weer iets nieuws dus.