on-the-road4.reismee.nl

Bruce

Na een stevig ontbijt (vooral voor GJ) op maar weer naar de volgende bestemming: de outlets in Centralia. South Bend is een prachtige plaats maar ook hier een hoge werkeloosheid en veel winkels die failliet zijn gegaan. De gevolgen van de crisis zijn ook in de States goed te merken. Bij de outlets was het weer sla je slag, werkelijk die prijzen zijn nog steeds niet te geloven. We bezochten hier maar 1 winkel, omdat we de andere winkels in Oregon gaan bezoeken en daar hebben ze geen State tax dus is het nog goedkoper (we blijven natuurlijk wel echte Hollanders). Na het shoppen op naar Mount Saint Helens, een vulkaan die in 1980 een enorme uitbarsting heeft gehad. Dit was een rit van 53 miles, enkele reis en we besloten om hier maar de helft van te doen. Halverwege zat een visitor center en vanaf dat punt kon je de lavastromen heel mooi zien. Ook de natuur die zich alweer herstelt, was goed zichtbaar vanaf daar. Indrukwekkend om te bekijken. Vervolgens op naar Portland, een vrij grote stad. We hadden daar een slaapplaats via airbenb en ik kreeg onderweg al een sms'je van de eigenaar dat de sleutel bij de deur hing. Gaat allemaal vrij gemakkelijk hier. We kwamen aan bij een Craftshuis. Dit is een bepaalde bouwstijl, lijkt een beetje op Art Deco en het was echt een prachtig huis. We hebben geluk met onze airbenb adressen. Bruce arriveerde even later en we kregen een rondleiding door het huis. GJ en ik hadden een soort koningskamer met een chique bed en een parketvloer. De badkamer was ook een plaatje. Merle had haar eigen kamer en kon kiezen in welk bed ze wilde liggen. Veel gepraat met Bruce die erg onderhoudend bleek. Wij sliepen boven en beneden logeerde een ander stel dat op zoek was naar een woning in Portland. Beide kwamen uit Duitsland dus we konden ons Engels afwisselen met Duits. Met dit stel bleven we zo lang kletsen dat het restaurant waar we naar toe wilden al gesloten was. Er was nog wel een Duits restaurant open dus daar hebben we gegeten. Grappig, de bediening had Tiroler jurkjes aan en het geheel was aangekleed als een echte Duitse Stube. Na terugkomst nog weer met Bruce gebabbeld en op de veranda gezeten. Echt vakantie zo.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!